تابلونامی

شرکت تابلوسازی تابلونامی یک شرکت متخصص در زمینه ساخت انواع تابلو میباشد که ادعا میکند از سطحی ترین تابلوها تا حرفه ای ترین ها و جدیدترین تابلوها را با کمک کادری مجرب و حرفه ای خدمت هموطنان عزیز ارائه میکند.

تابلونامی

شرکت تابلوسازی تابلونامی یک شرکت متخصص در زمینه ساخت انواع تابلو میباشد که ادعا میکند از سطحی ترین تابلوها تا حرفه ای ترین ها و جدیدترین تابلوها را با کمک کادری مجرب و حرفه ای خدمت هموطنان عزیز ارائه میکند.

کلیه فعالیت های این شرکت در زمینه ساخت انواع تابلوهایی میباشد که در سایت نام برده شده و با جدید ترین روش های موجود و بهترین کیفیت این شرکت میکوشد که با رعایت تمامی استانداردها رضایت مشتریان خود را بعنوان یک هم وطن جذب کند.
تجربه و تخصص تیم تابلونامی یکی از شاخص های اصلی این شرکت میباشد که از همان روز اول میکوشد تا بهترین خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار دهد و در این امر آماده مشاوره ، ساخت و آموزش انواع تابلوها خواهیم بود.
ما همیشه تلاش خواهیم کرد تا در کنار مشتریان خود باشیم و در تمام مراحل کار همراه او باشیم.

طبقه بندی موضوعی

۲۴ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امروزه یکی از مهم ترین روش ها برای کسب درآمد بیشتر و همچنین شناخته شدن برند مورد نظر ، تبلیغات می‌باشد. البته اطلاع رسانی و تبلیغات بهتر برای صاحبان مشاغل مختلف باعث درآمد بیشتر و گسترش کسب و کار بیشتر حرفه مورد نظر و همچنین محبوبیت آنها در جامعه می شود. در حال حاضر روش های تبلیغاتی متفاوتی وجود دارد که یکی از این روش ها استفاده از تابلوهای تبلیغاتی می باشد.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تابلوهای تبلیغاتی مدرن وارد عرصه تبلیغات شده و بازتاب بسیار خوبی از طرف مشتریان داشته است. 

 انواع مختلفی از تابلوهای تبلیغاتی جدید در بازار وجود دارد. یکی از این تابلوها ، تابلو ترموود می باشد که این تابلو با توجه به اینکه در شرایط مختلف آب و هوایی نسبت به گرما و سرما و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد، در اماکن مختلف مانند رستوران‌ها ، فروشگاه‌ها، نمایشگاه ها و غیره، برای تابلو و همچنین نما مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به زیبایی منحصر به فرد آن ، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. 

 نمونه ای دیگر از این تابلوهای تبلیغاتی جدید، تابلو های کامپوزیت به صورت برجسته می باشد. تابلو کامپوزیت به دلیل مقاومت بسیار زیاد در شرایط مختلف جوی، زیبایی، طول عمر زیاد، محکم بودن، کم وزن بودن، رنگ‌بندی متنوع، زنگ نزدن در مجاورت هوا و عوامل دیگر یکی از متداول ترین تابلوهای تبلیغاتی محسوب می شود و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. البته با توجه به اینکه کامپوزیت دارای سطح صافی می‌باشد قابلیت هر مدل چاپ دیجیتال و رنگ آمیزی را دارد و همچنین کامپوزیت گزینه ضد حریق بودن را دارا می باشد. 

 نوع دیگری از تابلو های تبلیغاتی جدید ، تابلوهای لایت باکس یا همان جعبه نور می باشند که خود انواع متفاوتی دارند. معمولا لایت باکس‌ها در مدل‌های آلومینیومی، کریستالی ، پلکسی گلس ، برجسته و محیط باز (OutDoor) هستند و همچنین در مدل های بدون نور و با نور LED و SMD هستند. این مدل تابلوها در ضخامت های متفاوت و مواد متنوعی قابل ساختن هستند. لایت باکس‌ها در فروشگاه ها، مغازه ها، نمایشگاه ها و غیره به کار می‌رود و با توجه به نوری که در آن به کار می‌رود جلوه‌ی بسیار زیبایی پیدا می کند و می تواند از فاصله دور مشتری را جذب کند. لایت باکس ها یکی از روش‌های بسیار خوبی برای تبلیغات برندهای مختلف در مراکز خرید و نمایشگاه‌ها و فروشگاه ها می‌باشد، همچنین صاحبان مشاغل می توانند برای شناخته شدن برند خود، لوگوی خود را بر روی این لایت باکس‌ها طراحی نمایند و سپس لایت باکس طراحی شده را در مکان‌های مورد نظر برای شناخته شدن برند خود نصب کنند. 

 نوع جدید دیگری از تابلوهای تبلیغاتی، تابلو فلکسی فیس با نور SMD است. این تابلوها با توجه به اینکه از نور در آنها استفاده می شود جذابیت بیشتری برای مشتریان داشته و آن برند مورد نظر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه نور استفاده شده در این تابلوها SMD است بنابراین برای صاحبان مشاغل نسبت به نورها یا لامپ‌های دیگر مقرون به صرفه‌تر است. همچنین SMD علاوه بر کم مصرف بودن، عمر طولانی نسبت به لامپ‌های مهتابی دارد و به آسانی نصب می‌شود، همچنین می توان میزان نور را در آن کنترل کرد. 

 یکی دیگر از انواع تابلوهای جدید تبلیغاتی ، تابلوهای حروف برجسته چلنیوم ، حروف برجسته استیل و حروف برجسته پلکسی گلس می باشد. حروف برجسته بودن این مزیت را دارد که بتوان آن را بر روی همه زمینه ها نصب کرد و می‌توان از نور LED در آن استفاده کرد. تابلو حروف برجسته چلنیوم عمر طولانی دارد و منعطف و محکم می‌باشد. تابلو حروف برجسته استیل که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار براق و مانند آینه می‌باشد و زیبایی فوق العاده‌ای در شب دارد ، همچنین طول عمر بسیار زیاد و مقاومت زیادی دارد و هم در فضاهای خارجی و فضاهای داخلی از آن استفاده می شود. در تابلو حروف برجسته پلکسی گلس از یک نوع پلاستیک خیلی شفاف مانند شیشه استفاده می‌شود و مقاومت خیلی زیادی نسبت به شیشه دارد و این خاصیت را دارد که نور در آن تعبیه شود و با استفاده از این امکان بسیار زیبا به نظر برسد.  


جدیدترین تابلوهای تبلیغاتی

  • تابلو نامی
  • ۰
  • ۰

المان ها ، مجموعه ای از نماد ها در کنار هم هستند که در کنار هم ، یک مفهوم و یک پیام مشخص را به بیننده می رساند .

هویت بصری در واقع شناسنامه ای است برای هر طرح و نماد که آن را به صورت ذهنی و یا کاملا واقعی نشان می دهد. این المان های تاثیر گذار شامل اسم برند ، هدف وسخن آرمانی سازمان ، رنگ شناخته شده سازمان و... هستند که وقتی  با یک فکر هدفمند  و در کنار هم قرار بگیرند می توانند لوگو و یا آرم آن سازمان را منحصر به فرد و شناخته شده کنند و به آن هویت و شناسنامه ای تعلق دهند که برای همه قابل تشخیص باشد.

در زیر به مواردی اشاره می کنیم که می تواند به طرح شما اعتبار و هویت ببخشد .

1. مخاطبان لوگو بسیار مهم هستند

در طراحی و ساخت لوگوها نکته ای که بسیار مهم و حائز اهمیت است این است که توجه کنید چه کسانی مخاطب و مشتریان آن سازمان هستند و چه درخواست ها و نیازهایی دارند و باید تحقیق کنید که مخاطبان از لحاظ در آمد ، سن ، تحصیلات ، منطقه جغرافیایی در کدام دسته ها قرار می گیرند ؟ سازمانی که برای آن می خواهید لوگو طراحی کنید ، چه محصول و یا خدمتی را ارائه می دهد ؟ و چه مشکلی را می تواند از دوش مخاطبان خود بردارد و هدف مردم از استفاده از خدمات آن سازمان چه چیزی می تواند باشد ؟

2. سادگی شرط مهمی است

همان طور که قبلا در مورد هویت بصری یک برند توضیح دادیم هدف ما از طراحی لوگوها این نیست که یک سری از اشکال مختلف و پیچیده را در کنار هم بچینیم و تصور کنیم که این پیچیدگی ها باعث خلق یک آرم فوق العاده می شود زیرا همان طور که از لوگوی برندهای معروف در دنیا مشخص است آنها سعی کرده اند یک نماد ساده و قابل فهم را برای سازمان خود انتخاب کنند .

3. انتخاب فونت درست

اهمیت انتخاب فونت درست در طراحی یک لوگو اساسی و مهم است و می توان ادعا کرد که بخش تکمیلی در انجام طراحی لوگوها ، انتخاب درست نوع و سایز فونت مورد استفاده است . زیرا با انتخاب یک فونت مناسب و درست علاوه بر آنکه کارتان زیبا تر می شود به همان نسبت جذاب تر نیز خواهد شد همچنین انتخاب فونت مناسب می تواند ، انتقال پیام مورد نظر شما را ، به مخاطب تسریع ببخشد.

4. انتخاب رنگ درست در طراحی لوگوها

یکی از هیجان انگیزترین قسمت های طراحی یک لوگو انتخاب یک رنگ درست و اصولی برای لوگو است . عده ای نقش رنگ ها را در طراحی لوگو بی اهمیت می دانند اما شما چطور می توانید برند های معروف و شناخته شده را بدون رنگ مورد نظرشان در ذهن خود مجسم کنید ؟

برای طراحی ، ابتدا باید به دقت بیندیشید که هدف از تاسیس شرکت چه بوده است و شرکت قرار است کدام یک از نیازهای مخاطبین خود را بر طرف کند و انرژی کدام رنگ می تواند با شرایط و خدمات ارائه شده آن شرکت ، هماهنگ باشد.

تابلو سازی تابلو نامی

  • تابلو نامی
  • ۰
  • ۰

تابلوسازی مانند همه کارهای موجود در جامعه به کاری رقابتی تبدیل شده است ، یعنی مشتریان درخواست بالاترین کیفیت را ، همراه با سرعت بالا و هزینه پایین دارند پس شرکت هایی که این خصوصیات را توامان  و با هم داشته باشند ، سریع شناخته و اسمشان زبان زد خواهد شد .

در زیر به توضیح برخی از خصوصیات اساسی که یک گروه تابلو سازی را به تیمی حرفه ای و شناخته شده تبدیل می کند ، اشاره می کنیم .

• داشتن مهارت

همان طور که می دانیم تابلوسازی تلفیق شغل و هنر است که ترکیب هنر ، ذهن جستجوگر و خلاقیت در کنار هم  می تواند یک کار خوب را بسازند. در طراحی هر تابلو، تابلوساز باید با توجه به سلیقه ، نیاز و هزینه در نظر گرفته شده ، یک تابلوی منحصر به فرد را با متریال متناسب با آن بسازد، مثلا تابلوی فروشگاه های لباس را در نظر بگیرید...

اگر همزمان چند فروشگاه لباس برای ساخت تابلوی خود به شرکت تابلوسازی مراجعه کنند، شرکت معتبر می بایست با به کارگیری طراحان با تجربه و گروه متخصص خود ، برای هر کدام از فروشگاه ها به طور جداگانه ، به طراحی خاص و منحصر به فرد  تابلو برای آن فروشگاه بپردازد و بعضا دیده شده است که شرکت هایی که با شعار دریافت هزینه بسیار پایین به کار خود ادامه می دهند ، در انتها نمی توانند رضایت مشتریان خود را فراهم آوردند و تابلوهایشان کپی شده از تابلوهای دیگر و دارای کیفیت بسیارپایین است.

• داشتن تعهد نسبت به انجام کار

همان طور که در بخش قبل اشاره شد اولین مشخصه و خصوصیتی که شما باید در تابلوساز خود به دنبال آن بگردید ، داشتن تخصص و مهارت در کلیه مراحل کار است .پس این یک شرط لازم و اساسی برای انتخاب شماست اما فقط داشتن مهارت و تجربه کافی نیست ، بلکه تابلوسازی حرفه ای قلمداد می شود که علاوه بر داشتن مهارت در کار ، تابلو ساز باید نسبت به قول و قرار هایی که با مشتریان خود می گذارد نیز ، متعهد باشد و سعی کند در انتهای کار با ارائه یک کار قوی ، به موقع و هزینه مناسب ، رضایت مشتریان خویش را به دست آورد.

اگر یک تیم تابلو سازی بتواند همزمان که حرفه ای عمل می کند در کار خویش متعهد نیز باشد ، می تواند مشتریان قبلی خود را ثابت نگه دارد و همچنین مشتریان جدیدتر و بیشتری را به سمت کار خود جلب کند .

اگر شرکت تابلوسازی به داشتن تعهد در کار خود معروف شود ، یعنی به تمامی حرف هایی که توسط مشتری و آن شرکت در ابتدای کار توافق شده بود با بالاترین کیفیت ، مناسبترین هزینه و همچنین زمان بندی توافق شده عمل کند ، می تواند ادعا کند کارش مورد قبول مشتریان واقع شده است.

اما گاهی مشتریان عزیز فریب بعضی از افراد و شرکت های سودجو را می خوردند ، شرکت هایی که در ابتدا ادعا می کنند کار مشتری را با کمترین قیمت نسبت به بقیه شرکت ها انجام می دهند و مشتری گرامی نیز با دیدن این پیشنهاد وسوسه انگیز ، کار خود را به این شرکت ها می سپارد ، اما متاسفانه در انتهای کار مشاهده می شود ، علاوه بر عدم انجام به موقع کار ، کیفیت مورد نظر مشتری  برآورده نشده است و تابلویی بی کیفیت همراه با هدر رفت هزینه و زمان را تحویل مشتری شده است .

پس توصیه ما به شما مشتریان گرامی ، تحقیق و بررسی و در نهایت انتخاب یک تیم حرفه ای تابلوسازی ( گروه تابلوسازی نامی ) است که بتواند کار ساخت تابلوهای شما را با نهایت دقت ، کیفیت و تعهد به عهده بگیرد و انجام دهد.

تابلو سازی تابلو نامی

  • تابلو نامی
  • ۰
  • ۰

تعریف تابلو:

تابلو در واقع هر سازه و تصویری است که بر اساس دستور و قوانینی که شهرداری منتشر کرده است روی سر در مغازه ها ، ساختمان ها و... نصب می شود. یکی از کاربردهای این تابلوها می تواند معرفی مکانی در آن قرار گرفته اند باشد و یا اینکه می توانند به تبلیغ یک کالا و یا محصول بپردازند.

درست است که استفاده از تابلو و تبلیغات برای معرفی محصول یا خدمت بلامانع است

و همه می توانند برای آشنایی مخاطبان خود از تبلیغات استفاده کنند اما طراحی و راه اندازی این تابلوها در سطح شهر دارای قوانین و مقررات مخصوص به خود است.

اگر سری به خیابان های شهر بزنیم انواع و اقسام از تابلوهای تبلیغاتی را در سایزها و شکل ها و رنگ های مختلفی می بینیم که چشم و دیدگان ما را به خود مجذوب می کنند.این تابلوها که ما را احاطه کرده اند، خواه ناخواه به مرور زمان روی سلیقه ما تاثیر خود را می گذارند و علاوه بر آن می توانند روی ذهن مردم  تاثیرات خاص اجتماعی و فرهنگی مورد نظرخود را ایجاد کنند.

در بعضی مواقع خریدهایی که انجام می دهیم بیشتر تحت تاثیر تبلیغات طولانی مدتی است که در ذهن ما نقش بسته است و یک حس نیاز کاذب  به آن محصول ،را به ما القا می کند.

اکنون فرض کنید تبلیغاتی  را که روی بعضی از تابلو ها و یا در رسانه ها مشاهده می کنید ،دارای محتوای  و ادعاهای دروغین باشند . پس این هوش و ذکاوت شماست که باید به کمکتان بیاید تا بتوانید تبلیغات حقیقی را از دیگر تبلیغات تشخیص دهید.

تابلوهای تبلیغاتی غیر مجاز ،چه خصوصیاتی دارند؟

• استفاده از واژگان انگلیسی واسم های بیگانه ممنوع است.

o همه شرکت ها و سازمان ها و مخصوصا تولید کننده ها در داخل کشور، برای تحکیم هویت ملی ایرانی و زبان فارسی می بایست از زبان فارسی برای نامه نگاری و مصاحبه و تبلیغات و....خود استفاده کنند و فرهنگستان فارسی باید بعد از گذشت هر 6 ماه برای لغات بیگانه ، هم معنی ای معادل فارسی آن را عرضه کند.

تمام شرکت ها ، کارخانه ها و...که به آنها دستوری مبنی بر  برای تغییر نام بیگانه شرکت شان داده اند می بایست پس از گذشت مدت زمان تعیین شده ، نامشان را به فارسی تغییر دهند.البته نیازی نیست ، محصولاتی که در خارج از کشور تولید می شوند ،به صورت فارسی ترجمه شوند.

o نیروی انتظامی می تواند از نصب همه تابلوهایی که از خط غیر فارسی استفاده کرده اند (بجز علائم بین المللی) جلوگیری کند.

o برای استفاده از نوشتار غیر از زبان فارسی ، در کنار خط فارسی درهمه نوع از تبلیغات ، تابلوها ،بسته بندی محصول و...باید سایز نوشته به زبان فارسی، 3برابر بزرگتر از سایز نوشته به زبان بیگانه باشد.

شهرداری ها می بایست برای حمایت از محصول ایرانی ،هزینه مکان نصب تابلو های تبلیغاتی را برای محصول تولید داخلی ، نصف محصول وارداتی در نظر بگیرند.

اما همان طور که می دانیم ،نصب تابلو در فضاهای شهری مانند هر عمل دیگری در جامعه ،دارای قوانین و مقررات مخصوص به خود است. شما می توانید برای کسب راهنمایی بیشتر در این زمینه با گروه تابلو سازی نامی تماس بگیرید.


تابلو های غیر مجاز

  • تابلو نامی
  • ۰
  • ۰

هر سال در تاریخ 26 ژانویه ، استرالیایی ها جشنی را به علت ورود اولین مهاجران به کشورشان را جشن می گیرند و از سال 1935 در این روز کشور به طور رسمی  تعطیل است و در این روز مسابقات مختلفی را انجام می دهند و پرچم کشورشان را برافراشته می کنند.

البته بعد از گذشت سالها این روز نماد کشور استرالیای جدید است که فرهنگ ها و مناظر مختلف همه یک جا در کنار هم قرار دارند و در این روز برای به دنبال راه هایی می گردند که بتواند استرالیا را به فردایی روشن تر برساند.در واقع استرالیایی ها ملیت چند فرهنگی خود را جشن می گیرند.

البته هیجان این روز فقط به تعطیل بودن و آتش بازی و جمع بودن  کنار هم خانواده ها بر نمی گردد بلکه همه آنهایی که به این کشور وارد می شوند در این روز می توانند برای اولین بار خود را استرالیایی بدانند و جشن بگیرند و یکی از دلایل ماندگاری این رسم این ات که حقوق شهروندان استرالیایی را به خوبی نمایش می دهد.

در یکی از این جشن ها ، تابلوی تبلیغاتی بزرگی نصب شده بود که عکس دو دختر با حجاب با در دست داشتن پرچم استرالیا در آن دیده می شد. این تابلو به دلیل حجاب دختران در آن،مورد  اعتراض خیلی از افراد قرار گرفت و کارمندان شرکت تبلیغاتی ای که این تابلو را نصب کرده بودند به مرگ تهدید و مجبور شدند تابلو را پایین بیاورند. 

زیرا گروه معترض اعتقاد داشتند که هدف از عکس آن دو دختر مسلمان که پرچم استرالیا را در دست داشتند ، تبلیع دین اسلام است و حجاب  داشتن ،نماد ظلم و ستم و افراط گرایی  و تروریسم می باشد .

اما  (سلما احرام) که جزو جامعه مسلمان استرالیا می باشد کاملا با نظر این افراد مخالف است و معتقد است زنانی که همچون او با حجاب هستند فقط می خواهند با حیا و معتدل باشند و به نظر او افراط گرایان می خواهند مسلمانان این تصور را داشته باشند که نمی توانند در غرب پذیرفته شوند و می بایست برای زندگی در غرب تمام چیزهایی که برایشان مهم هست را نادیده بگیرند.

 بعد از آشوب هایی که برای این عکس بر پا شد، دو دختر بچه ای که در این بیلبورد ازعکسشان استفاده شده بود از این کار معترضین، ابراز ناراحتی کردند.

 با کمی تامل در مطالب بالا در میبابیم که استفاده از تابلو های تبلیغاتی می تواند بازتاب بسیاری داشته باشد .پس شما اگر به دنبال شناساندن خدمت و یا معرفی محصول خود به مشتریان خود هستید می توانید با خیال راحت کار طراحی و ساخت تابلوی خود را به گروه تابلو سازی نامی بسپارید.


تابلوی تبلیغاتی ای که در استرالیا آشوب به پا کرد!

  • تابلو نامی
  • ۰
  • ۰

لوگوها و آرم ها در واقع علامتی هستند که با آن بتوانیم یک پیام را انتقال دهیم یعنی آرم ها به عنوان یک نشان معتبر و ثابت به معرفی شرکت و یا محصول خود می پردازند و در هر کجا که آرم خاص یک شرکت را مشاهده می کنیم ، باید از حضور آن شرکت در آن مکان مطلع شویم .

امروزه برای طراحی لگوها نرم افزارهای بسیاری در بازار موجود است  و هر شرکت با توجه به نیاز مشتریان و تجربه طراحان خود دست به انتخاب یکی از این نرم افزارها می کند . در زیر مفهوم برخی از نمادها و علائم را توضیح می دهیم .

• دایره

یکی از مهمترین شکل هایی که به عنوان نماد از آن استفاده می شود ، دایره است . جهان و دنیای ما با نماده های دایره ای فراوانی پر شده است ، مثلا وقتی سر خویش را بالا می گیریم و به آسمان نگاه می کنیم ، ماه ، خورشید ، ستارگان را می بینیم که همگی به شکل دایره هستند . دایره در واقع به معنا و نمادی برای معرفی جهان بی حد و مرز ما تبدیل شده است ، دایره ها معنای ابدیت را می دهند و در واقع حد و مرزی برای دایره مشخص نیست و آغاز و پایانی ندارد و نقطه شروع و پایانی را نمی توان برای آن در نظر گرفت . چینی ها دایره را نشانه ای از آسمان می دانند . البته از دایره ها به عنوان دیوار محافظ هم یاد شده  است که  می تواند جلوی عبور نیروهای منفی و شیطانی را بگیرد. 

• مربع

در فرهنگ چینی ، زمین را به شکل مربع نشان می دهند و اگر مربعی داخل دایره جای گیرد یعنی بین آسمان و زمین یک اتحاد و همبستگی شکل گرفته است . یونگ در مباحث روانشناسی خود نیز بیان داشته که هر گاه نماد مربع و دایره با هم استفاده شوند ، نشان دهنده وجود تعادل بین بدن و روح و روان است . شکل مربع که دارای 4 گوشه در اطراف خود است ، دارای مفاهیم متفاوتی است از جمله برخی معتقدند که نشان دهنده 4 فصل سال ( بها ر، تابستان ، پاییز و زمستان ) است ، یا 4عنصر اصلی ( آب ، آتش ، خاک ، باد ) است و عده ای هم آن را نماد چهار جهت اصلی (شمال ، جنوب ، مشرق و مغرب ) می دانند .

• مثلث

مثلث را یک چند ضلعی در نظر می گیرند که دارای سه گوشه است و به همین دلیل خود بیان گر عدد 3 است  و در مسحیت هم نماد پدر ، پسر و روح القدس است  و آن را نمایانگر گذشته ، حال و آینده نیز می دانند و یا  آن را روح ، جسم و ذهن نیز بیان می کنند .

اهمیت و تاثیر لگوها را می توان در همه بخش های یک شرکت مشاهده کرد زیرا در همه بخش های آن ، از جمله طراحی تابلو ، طراحی سایت ، کارت ویزیت ، سربرگ ، ماشین های مخصوص شرکت  و در کلیه کارهای تبلیغاتی می بایست از این لگو استفاده کرد و در واقع معرف اصلی کار آن شرکت به شمار می رود .

در زیر به تکنیک هایی اشاره می کنیم تا بتوانید یک لگوی خوب داشته باشید .


چندین قانون مهم برای طراحی لوگوها

  • تابلو نامی
  • ۰
  • ۰

لوگوها و آرم ها در واقع علامتی هستند که با آن بتوانیم یک پیام را انتقال دهیم یعنی آرم ها به عنوان یک نشان معتبر و ثابت به معرفی شرکت و یا محصول خود می پردازند و در هر کجا که آرم خاص یک شرکت را مشاهده می کنیم ، باید از حضور آن شرکت در آن مکان مطلع شویم .

امروزه برای طراحی لگوها نرم افزارهای بسیاری در بازار موجود است  و هر شرکت با توجه به نیاز مشتریان و تجربه طراحان خود دست به انتخاب یکی از این نرم افزارها می کند . در زیر مفهوم برخی از نمادها و علائم را توضیح می دهیم .

• دایره

یکی از مهمترین شکل هایی که به عنوان نماد از آن استفاده می شود ، دایره است . جهان و دنیای ما با نماده های دایره ای فراوانی پر شده است ، مثلا وقتی سر خویش را بالا می گیریم و به آسمان نگاه می کنیم ، ماه ، خورشید ، ستارگان را می بینیم که همگی به شکل دایره هستند . دایره در واقع به معنا و نمادی برای معرفی جهان بی حد و مرز ما تبدیل شده است ، دایره ها معنای ابدیت را می دهند و در واقع حد و مرزی برای دایره مشخص نیست و آغاز و پایانی ندارد و نقطه شروع و پایانی را نمی توان برای آن در نظر گرفت . چینی ها دایره را نشانه ای از آسمان می دانند . البته از دایره ها به عنوان دیوار محافظ هم یاد شده  است که  می تواند جلوی عبور نیروهای منفی و شیطانی را بگیرد. 

• مربع

در فرهنگ چینی ، زمین را به شکل مربع نشان می دهند و اگر مربعی داخل دایره جای گیرد یعنی بین آسمان و زمین یک اتحاد و همبستگی شکل گرفته است . یونگ در مباحث روانشناسی خود نیز بیان داشته که هر گاه نماد مربع و دایره با هم استفاده شوند ، نشان دهنده وجود تعادل بین بدن و روح و روان است . شکل مربع که دارای 4 گوشه در اطراف خود است ، دارای مفاهیم متفاوتی است از جمله برخی معتقدند که نشان دهنده 4 فصل سال ( بها ر، تابستان ، پاییز و زمستان ) است ، یا 4عنصر اصلی ( آب ، آتش ، خاک ، باد ) است و عده ای هم آن را نماد چهار جهت اصلی (شمال ، جنوب ، مشرق و مغرب ) می دانند .

• مثلث

مثلث را یک چند ضلعی در نظر می گیرند که دارای سه گوشه است و به همین دلیل خود بیان گر عدد 3 است  و در مسحیت هم نماد پدر ، پسر و روح القدس است  و آن را نمایانگر گذشته ، حال و آینده نیز می دانند و یا  آن را روح ، جسم و ذهن نیز بیان می کنند .

اهمیت و تاثیر لگوها را می توان در همه بخش های یک شرکت مشاهده کرد زیرا در همه بخش های آن ، از جمله طراحی تابلو ، طراحی سایت ، کارت ویزیت ، سربرگ ، ماشین های مخصوص شرکت  و در کلیه کارهای تبلیغاتی می بایست از این لگو استفاده کرد و در واقع معرف اصلی کار آن شرکت به شمار می رود .

در زیر به تکنیک هایی اشاره می کنیم تا بتوانید یک لگوی خوب داشته باشید .

o باید به اسم تجاری شرکتی که می خواهید برای آن لوگو طراحی کنید دقت کنید و تحقیق کنید نیاز و توقع مشتریان از آن شرکت چیست .


چندین قانون مهم برای طراحی لوگوها

  • تابلو نامی
  • ۰
  • ۰

اگر در سطح شهر دقیق تر به تابلو ها نگاه بیندازیم ، متوجه می شویم اکثر تابلوها مشغول به معرفی محصول و یا خدمتی در جامعه هستند .

 ازیاد و عدم هماهنگی آنها  و داشتن طرح ها و رنگ های مختلف و همچنین نصب  نا هماهنگ شان در کنار هم ، می تواند موجب نازیبایی در سطح شهر شود .یکی از تاثیرگذارترین عوامل فروش ، تابلوها هستند که علاوه بر تاثیرشان در فروش روی معرفی کالا و یا محصول  به مردم نیز موثر هستند ، اما کدامیک از این تابلوها می توانند به ذهن و یاد مخاطبان خود باقی بمانند ؟

یکی از مشکلات و ضعف هایی که امروزه با آن ها در تابلو سازی مواجه هستیم ، بحث انتخاب نادرست تصاویر برای تابلوها ، توسط خود صاحب فروشگاه و یا توسط طراح بی تجربه هستیم . امروزه شاهد هستیم که افراد به جای آنکه برای انتخاب درست تصویر تابلو ، از یک طراح حرفه ای ( گروه تابلو سازی نامی ) کمک بگیرند  ، همان تصویرهای بی ارتباط به حرفه خود و یا تکراری را انتخاب می کنند که این کار علاوه بر آنکه نمی تواند مشتریان را به سمت تابلوی شما جذب کند ، باعث خستگی چشم مخاطب نیز می شود.

گاهی در استفاده از علایم نوشتاری هم بدون تفکر و یا فقط با تقلید از خطوط ناخوانا و یا حتی رنگارنگ که هیچ فکر و برنامه قبلی برای آن نشده است استفاده می کنند که این کار نمی تواند نتایج مثبتی را به ارمغان آورد.

یا گاهی بعضی از طراحان ناآگاه تصور می کنند که اگر اطلاعات زیادی را روی تابلوها نمایش دهند برای بیننده بسیار خوب و مفید خواهد بود اما در عمل خلاف این امر ثابت شده است زیرا نمایش اطلاعات زیاد و بدون دسته بندی و عدم اولویت بندی آنها برای نمایش ، می تواند چشم مخاطب را بسیار خسته کند به طوریکه او ، حتی لحظه ای نیز برای تماشا روی تابلو درنگ نکند.

و یا عده ای تصور می کنند که هر چه اندازه تابلوی مغازه شان بزرگتر باشد می توانند مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند .اما آنها ارتفاع و ابعاد مغازه خود را در نظر نگرفته اند و تنها سایز تابلوی خود را بزرگترمی کنند که  این کار ، باعث عدم هماهنگی سایز تابلو و ابعاد مغازه می شود و تصویر و صحنه ناخوشایندی را پدید می آورد.

اهمیت گرافیک و طراحی به زمان های دور باز می گردد ، زمانی که انسان های نخستین حرف زدن بلد نبودند نیز ، برای انتقال مفاهیم  و یا ارائه پیام های خود ، تصاویر شی مورد مورد نظر خود را ترسیم می کردند . به طوریکه روی دیوارغارها تصاویر زیادی از سبک زندگی انسان های اولیه ، مراسم  و آداب مخصوص و خاصشان و همچنین شکار حیوانات توسط آنها به جای مانده است .

علاوه بر دیوار غارها روی ظروف سفالی کشف شده از هزاران سال قبل نیز،  همان آثار گرافیکی با شکل های مشابه به چشم می خورد .

انجام طراحی و امور گرافیکی پس از گذشت سال ها توانست جای خود را در همه حیطه های زندگی انسان ها ، باز کند و علاوه بر جنبه زیبایی و سرگمی و خلاقیتش به عنوان یک نشانه ، نقشه ، علامت و ... شناخته شود .

 بشر بعد از کشف خط و درک علم و دانش فهمید که بهتر است علم را ثبت کند ، اولین این آثار و طرح های گرافیکی را می توان در کتاب های علوم دینی که از گذشته وجود داشته است، مشاهده کرد.امروزه استفاده از تصاویرو گرافیک کاربرد های بسیار اساسی دارد به طوریکه در جای جای زندگی مدرن بشری  ، شاهد این تبلیغات هستیم . مثلا در روی تابلوها  را در نظر بگیرید . مثلا اگر دور یک شکل و یا نماد ،  دایره ای با خط مورب قرمز رنگ ببینیم به معنای ممنوعیت آن است .

• علامت های بازرگانی :

علامت هایی که  برای یک تجارت ، طرح ، برند و ... استفاده می شوند همگی ، مشخصه ای برای معرفی کالا و یا ارائه خدمت هستند که بهتر است منحصر به فرد باشند به طوریکه آن را از دیگر خدمات و یا جنس های مشابه قابل شناسایی کند و هرچقدر نام یک برند به شکل و آرم آن شبیه تر باشد به همان نسبت امتیاز و ارزش آن بالاتر خواهد رفت .

 گاهی ارزش و نشان برخی از برند ها آنقدر بالا و شناخته شده است که مشتریان فقط با اطمینان به نام آن برند ، به خرید  آن ( بدون تحقیق ) روی می آورند و حتی حاضرند بالاترین مبلغ را برای داشتن آن بپردازند .

• در زیر به دسته بندی برخی ازعلایم و نشانه ها می پردازیم :

1. علامت های که با بازی با حروف آن شرکت ، شکل گرفته اند .

2. علامت هایی که تصویری از نام آن برند هستند و نام برند را با شکل و نقاشی نمایش می دهند .

3. علامت هایی که به صورت ترکیبی از نام و تصویر، برند را معرفی می کنند.

برای داشتن تابلویی خاص و منحصر به فرد و مرتبط و هماهنگ با کار و خدمت خود می توانید با مشاورین حرفه ای و با تجربه گروه تابلوسازی نامی تماس حاصل فرمایید .


تاثیر تصاویر و نوشتار روی تابلو ها

  • تابلو نامی
  • ۰
  • ۰

لوگوها و آرم ها در واقع علامتی هستند که با آن بتوانیم یک پیام را انتقال دهیم یعنی آرم ها به عنوان یک نشان معتبر و ثابت به معرفی شرکت و یا محصول خود می پردازند و در هر کجا که آرم خاص یک شرکت را مشاهده می کنیم ، باید از حضور آن شرکت در آن مکان مطلع شویم .

امروزه برای طراحی لگوها نرم افزارهای بسیاری در بازار موجود است  و هر شرکت با توجه به نیاز مشتریان و تجربه طراحان خود دست به انتخاب یکی از این نرم افزارها می کند . در زیر مفهوم برخی از نمادها و علائم را توضیح می دهیم .

• دایره

یکی از مهمترین شکل هایی که به عنوان نماد از آن استفاده می شود ، دایره است . جهان و دنیای ما با نماده های دایره ای فراوانی پر شده است ، مثلا وقتی سر خویش را بالا می گیریم و به آسمان نگاه می کنیم ، ماه ، خورشید ، ستارگان را می بینیم که همگی به شکل دایره هستند . دایره در واقع به معنا و نمادی برای معرفی جهان بی حد و مرز ما تبدیل شده است ، دایره ها معنای ابدیت را می دهند و در واقع حد و مرزی برای دایره مشخص نیست و آغاز و پایانی ندارد و نقطه شروع و پایانی را نمی توان برای آن در نظر گرفت . چینی ها دایره را نشانه ای از آسمان می دانند . البته از دایره ها به عنوان دیوار محافظ هم یاد شده  است که  می تواند جلوی عبور نیروهای منفی و شیطانی را بگیرد. 

• مربع

در فرهنگ چینی ، زمین را به شکل مربع نشان می دهند و اگر مربعی داخل دایره جای گیرد یعنی بین آسمان و زمین یک اتحاد و همبستگی شکل گرفته است . یونگ در مباحث روانشناسی خود نیز بیان داشته که هر گاه نماد مربع و دایره با هم استفاده شوند ، نشان دهنده وجود تعادل بین بدن و روح و روان است . شکل مربع که دارای 4 گوشه در اطراف خود است ، دارای مفاهیم متفاوتی است از جمله برخی معتقدند که نشان دهنده 4 فصل سال ( بها ر، تابستان ، پاییز و زمستان ) است ، یا 4عنصر اصلی ( آب ، آتش ، خاک ، باد ) است و عده ای هم آن را نماد چهار جهت اصلی (شمال ، جنوب ، مشرق و مغرب ) می دانند .

• مثلث

مثلث را یک چند ضلعی در نظر می گیرند که دارای سه گوشه است و به همین دلیل خود بیان گر عدد 3 است  و در مسحیت هم نماد پدر ، پسر و روح القدس است  و آن را نمایانگر گذشته ، حال و آینده نیز می دانند و یا  آن را روح ، جسم و ذهن نیز بیان می کنند .

اهمیت و تاثیر لگوها را می توان در همه بخش های یک شرکت مشاهده کرد زیرا در همه بخش های آن ، از جمله طراحی تابلو ، طراحی سایت ، کارت ویزیت ، سربرگ ، ماشین های مخصوص شرکت  و در کلیه کارهای تبلیغاتی می بایست از این لگو استفاده کرد و در واقع معرف اصلی کار آن شرکت به شمار می رود .

در زیر به تکنیک هایی اشاره می کنیم تا بتوانید یک لگوی خوب داشته باشید .

o باید به اسم تجاری شرکتی که می خواهید برای آن لوگو طراحی کنید دقت کنید و تحقیق کنید نیاز و توقع مشتریان از آن شرکت چیست .

o در انجام کار طراحی سعی کنید از تصاویر و مفاهیم ساده استفاده کنید زیرا بعضی از طراحان تازه کار تصور می کنند هرچه کارشان پیچیده تر باشد ، در انتها کار بهتری را می توانند ارائه دهند اما اگر به آرم و لوگوی شرکت های بزرگ توجه کنیم در میابیم که اکثر آنها دارای یک لوگوی بسیار ساده هستند که می توانند به آسانی به یادها بماند.

o سعی کنید از نظرات افراد مختلف برای طراحی لوگو جویا شوید ، زیرا با آنکه امکان دارد بعضی از آنها تجربه و یا مهارت خاصی در طراحی لوگو نداشته باشند اما گاهی جرقه ای از فکر یا نظر یک فرد ، می تواند به شما مسیر درست را نشان دهد .

تیم حرفه ای تابلو نامی با کادری مجرب و کارآزموده ، آماده ارائه کلیه خدمات مربوط به طراحی و ساخت کلیه تابلوهای معرفی شده در سایت می باشد . شما عزیزان برای دریافت مشاوره می توانید با تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.


چندین قانون مهم برای طراحی لوگوها چیست؟

  • تابلو نامی
  • ۰
  • ۰

لایت باکس ها به ساختار و یا واحدی گویند که عموما در شکل و فرم یک جعبه به چشم می خورند.که انواع و اقسام گوناگون را شامل می شوند و در شکل ها و طرح های مختلف به بازار هدف خود عرضه می گردند.لایت باکس ها با درخشش های خاص نوریشان ،علاقه مندان بسیاری را به خود جلب کرده است و می توان از لایت باکس ها در جاهای مختلف استفاده کرد.

هر روزه وقتی که پایمان را از در خانه به بیرون می گذاریم با هزاران علامت و نشان در شهر مواجه می شویم ، سیلی از اطلاعات را می بینیم که به سمت و ذهنمان هجوم می آورند ولی ما طی روز مرگی که در زندگی وجود دارد به سادگی از روی اکثر آنها عبورمی کنیم وخیلی کم اتفاق می افتد که روی پیام ویا تبلیغی مکث کنیم ...اما چرا؟

شاید یکی از دلایلی که فقط بعضی از تابلو ها و علایم که برای هر منظوری، اعم از تبلیغاتی،هشدار و یا معرفی کالا و محصول که به ما حس مثبت و خوب می دهند این باشد که آنها به کمک یک تیم توانمند طراحی و اجراشده اند.تبلیغات را می توانیم به سه دسته کلی تقسیم کنیم :

1.تبلیغات آگهی رسانی:وقتی که خدمت ،کالا و یا محصولی نو برای اولین بار به عموم عرضه می شود.و بیشتر به معرفی اولیه آن می پردازد.

2.تبلیغات راضی کننده:دسته ای از آگهی های تبلیغاتی را شامل می شود که هدف در آن، راضی کردن و تلاش برای کشیدن مخاطبین به استفاده از آن کالا و خدمت است .و اوج استفاده از آن ، زمانی است که تلاش برای پیشی گرفتن از رقیبان مد نظر باشد.

3.تبلیغات مرورکننده: این گروه از تبلیغات برای زمانی کاربرد دارد که کالا ، خدمت و یا محصول ما از قبل برای مخاطبین ما شناخته شده باشد،در این صورت با مرور نیاز های احتمالی مشتریان در آینده ،آنها را ترغیب به استفاده از خدمت و یا محصول خود در امروز می کنیم.

 بشر امروزی ،با کمک علم و تکنولوژی سعی دارد روز به روز ،حیطه کسب و کار خویش را گسترش دهد و هر روز به دنبال  کسب راه های جدید و نو برای نمایش محصول خود و معرفی کالا یا خدمت خویش است.یکی از اقسام تابلو های لایت باکس،لایت باکس آلومینیومی است.برای داشتن  نوردر آن از SMDو LED یا مهتابی استفاده می کنند .

جعبه ای از جنس آلومینیوم را تصور کنید که از پشت تصویر به آن نورهای ال ای دی و یا اس ام دی تابیده می شود.این تابلو به دلیل ویژگی عالی چاپ عکس و انجام نور پردازی ازعقب در آن ،مشتاقان زیادی دارد.اکثر نام آشنا های دنیای بازار از تابلو لایت باکس آلومینیومی برای معرفی محصول خود به مشتریان استفاده می کنند.بیشترین استفاده از این لایت باکس ها را می توانیم در قطار های شهری و. مشاهده کنیم.

 تابلو لایت باکس آلومینیومی

  • تابلو نامی