تابلونامی

شرکت تابلوسازی تابلونامی یک شرکت متخصص در زمینه ساخت انواع تابلو میباشد که ادعا میکند از سطحی ترین تابلوها تا حرفه ای ترین ها و جدیدترین تابلوها را با کمک کادری مجرب و حرفه ای خدمت هموطنان عزیز ارائه میکند.

تابلونامی

شرکت تابلوسازی تابلونامی یک شرکت متخصص در زمینه ساخت انواع تابلو میباشد که ادعا میکند از سطحی ترین تابلوها تا حرفه ای ترین ها و جدیدترین تابلوها را با کمک کادری مجرب و حرفه ای خدمت هموطنان عزیز ارائه میکند.

کلیه فعالیت های این شرکت در زمینه ساخت انواع تابلوهایی میباشد که در سایت نام برده شده و با جدید ترین روش های موجود و بهترین کیفیت این شرکت میکوشد که با رعایت تمامی استانداردها رضایت مشتریان خود را بعنوان یک هم وطن جذب کند.
تجربه و تخصص تیم تابلونامی یکی از شاخص های اصلی این شرکت میباشد که از همان روز اول میکوشد تا بهترین خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار دهد و در این امر آماده مشاوره ، ساخت و آموزش انواع تابلوها خواهیم بود.
ما همیشه تلاش خواهیم کرد تا در کنار مشتریان خود باشیم و در تمام مراحل کار همراه او باشیم.

طبقه بندی موضوعی

۲۳ مطلب در دی ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تابلو های تبلیغاتی معمولا برای نشان دادن یک هدف یا معرفی یک کسب و کار، به دیگران ساخته می شوند .شاید بعضی از برندها و فروشگاه های معروف که دارای مشتریان زیادی هستند و از کسب و کار خود راضی اند ،با خود تصور کنند که نیازی به تابلو برای فروشگاه خود ندارند زیرا ،

بسیار پر مخاطب و پر فروش هستند اما نمی دانند،هدف از طراحی و نصب تابلوها ،فقط جذب مخاطب و مشتری بیشتر نیست بلکه اعتبار و نفوذ برند شما برای مشتریان قبلیتان ،به کمک یک تابلوی مناسب حفظ می شود.سازندگان تبلیغات ، برای آنکه بتوانند شما را به خرید محصول خاصی ترغیب کنند ،از هر کاری فرو گذار نیستند.تبلیغات تولید شده آنها ،سعی دارد شما را احساساتی کند و باعث شود شما از خرید آن محصول احساس شعف کنید.

نصب تابلو ها در سطح شهر برای شهرداری ها پول های هنگفتی را به ارمغان آورده است.در ایران ترجیح شهرداری ها به نصب تابلو ها روی پایه های فلزی(درآمد بهتری دارند) در پیاده رو ها است که سیمای شهر را بسیار شلوغ و زشت می کند.

اما در بسیاری از کشورهای دنیا سعی می کنند اکثر تابلو ها روی ساختمان ها نصب کنند زیرا تابلوهای که روی پایه های فلزی نصب می شوند برای قرار دادن در اتوبان ها مناسبند نه در پیاده روها!

برخی از صاحبنظران اعتقاد دارند که این اشتباه برای انتخاب محل نصب مناسب تابلوها به دلیل این است که مسئولین برای نصب ،به قوانین توجه نمی کنند و تنها نظرات شخصی خود را در این کار اعمال می کنند.   

مسئولان مربوط  که وظیفه قانون گذاری نصب این تابلو ها را بر عهده دارند ،هر دو سال یکبار عوض می شوند و قوانین خاص خود را برای نصب تابلو ها وضع می کنند و در راستای آن متقاضیان نیز هر دفعه با شرایط خاص و قوانین جدید روبه رو می شوند و دچار سردرگمی و کلافگی خواهند شد .

هر ساله چندین برابر شدن هزینه اجاره تابلوهای تبلیغاتی که روی ساختمان ها نصب می شوند را مشاهده می کنیم.البته این تابلو ها روی ساختمان های مردم نصب می شوند و برای شهرداری هیچ هزینه  و دردسری ندارد و فقط بدون دردسر، سود بالایی را نصیب شهرداری می کند و کسانی که در خواست نصب این تابلو ها را دارند می بایست اولا به شهرداری هزینه بالایی بپردازند ،در ثانی باید به خود آن ساختمان نیز پولی را بابت نصب تابلوی خود بدهند.این یعنی برای نصب یک تابلو باید پول بسیاری را خرج کنند.


تابلو سازی تابلو نامی

  • تابلو نامی
  • ۰
  • ۰

امروزه صاحبان مشاغل برای کسب درآمد بیشتر و جذب بیشتر مشتری از تابلوهای تبلیغاتی استفاده می کنند. با توجه به تنوع تابلوهای تبلیغاتی که امروزه وجود دارد تابلو کامپوزیت طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. بعضی از فاکتورهای انتخاب کامپوزیت به این شرح است:

 در دسترس بودن ورق های کامپوزیت در سراسر دنیا

 کاهش هزینه نصب و اجرای متریال

 به دلیل آماده بودن ورق های کامپوزیت، پروژه در زمان کوتاهی آماده می شود

 زیبایی چشمگیری دارد

 در شرایط آب و هوایی متفاوت مقاوم است

 دارای طول عمر زیاد

 قابلیت انعطاف پذیری دارد

 در رنگ های متفاوتی طراحی می شود

 عایق حرارت

 در مجاورت هوا اکسید نمی شود

 محکم و سبک است

ورق کامپوزیت دارای عرض استاندارد 1220 میلیمتر و عرض حداکثر 1550 میلیمتر است و به ترتیب دارای طول استاندارد و طول حداکثر 2440 و 6000 میلی متر است و 3 تا 6 میلی متر ضخامت دارد. یک متر مربع از پنل آلومینیوم دارای وزن 3.5 تا 5.5 کیلوگرم می باشد.

در تابلو کامپوزیت پایه یا نمای کار از متریال کامپوزیت استفاده می شود. با توجه به سفارشی که مد نظر مشتری است نوع حروف ساخته می شود و روی زمینه کامپوزیت نصب می شود. از حروف برجسته چلنیوم ، حروف برجسته پلاستیکو استیل و فلزات دیگر می توان برای روی زمینه کامپوزیت استفاده کرد. همچنین مشتری طرح مورد نظر خود را در اختیار طراح می گذارد که آن را طراحی کند، این طرح می تواند ساده یا تلفیقی از چند رنگ مختلف باشد که بسته به نظر کارفرما و متناسب با حرفه اش گزینه مناسب را انتخاب می کند. گاهی اوقات تابلو کامپوزیت می تواند ترکیبی از 2 یا 3 متریال متفاوت باشد. به این ترتیب می توان روی طرح نمای کامپوزیت و از حروف برجسته استیل و حروف برجسته چلنیوم و پلاستیک استفاده کرد. 

حروف روی کامپوزیت توسط لیزر برش داده می شود و سپس لبه ها به اندازه 10 سانتی متر به سمت داخل خم می خورد و پس از آن از طرف داخل کار طلق پلکسی سفید به جاهایی که متن مورد نظر برش خورده چسبانده می شود و سپس روی PVC یکسانتی مهتابی گذاشته می شود که جلوه ی بسیار زیبایی به تابلو می دهد. همچنین می توان به جای چسباندن طلق پلکسی سفید ، پس از برش کامپوزیت، متن یا نوشته مورد نظر را از روی پلکسی گلس برش داده و بر روی کامپوزیت چسباند.



تابلو سازی تابلو نامی

  • تابلو نامی
  • ۰
  • ۰

 تابلوهای فلکسی همانطور که از اسم آنها مشخص است تابلوهایی هستند که صفحات انعطاف پذیری دارند و امروزه رونق بسیار زیادی داشته است. تابلوهای فلکسی هم از نظر شکل پذیری و هم از نظر ابعاد ، محدودیت کمی را دارا هستند و با داشتن پوشش های ابریشمی و کوتینگ ، در برابر نور خورشید و شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت بسیار بالایی را دارند.

 

 

 ابتدا مدل های تابلو فلکسی به وسیله استیکر و در رنگبندی های متفاوت روی متریال چسبیده می شد. به همین منوال استیکر را به شکل های متفاوت برش می زدند و سپس با مرطوب کردن متریال ، استیکر روی آن می چسبید و به علت مرطوب بودن فلکس ، استیکرها به آسانی روی فلکسی جا به جا می شدند. و در پایان پس از تعیین شدن مکان استیکر ، هوا و رطوبت زیر استیکر را خارج می کردند و استیکر به بهترین حالت ممکن بر روی فلکس چسبیده می شد. به مرور زمان با روی کار آمدن پرینترهای فلکسی ، ساختن تابلو فلکسی توسط استیکر منسوخ شده و تصاویر چاپی جای استیکرها را گرفتند. 

 

 تابلوهای فلکسی کاربردهای بسیار زیادی دارند و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند ، به دلیل اینکه هم نورانی هستند  و هم اینکه رویه آن به آسانی قابل تغییر می باشد. قابل ذکر است تابلوهای فلکسی نیز مانند تابلوهای دیگر سالیانه نیاز به سرویس دارند. یکی از مزیت های تابلو فلکسی مقاوم بودن آن در مقابل گرمای زیاد و نور خورشید می باشد که باعث استفاده از تابلو فلکسی در مناطق مختلف شده است. 

 

 کاربردهای تابلو فلکسی در سر درب مغازه ها و شرکت ها و فروشگاه ها و بعضی از بیلبوردها می باشد. کشورهای چین و کره تولیدکننده متریال فلکسی می باشند. در نوع کره ای فلکسی ها عموما 20 انس و اقسام چینی نیز 18 انس می باشد. همچنین فلکسی نور را از خود عبور می دهد برخلاف بنر که باید حتما به آن نوری تابیده شود. همچنین امروزه برای تامین نور تابلو فلکسی از لامپ های SMD استفاده می شود که پر نور ، کم مصرف و ضد آب بوده و به راحتی نصب می شوند. البته از لامپ مهتابی نیز استفاده می شود اما لامپ SMD کم مصرف تر بوده و مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.

ساختن تابلو فلکسی در چهار فاز صورت می گیرد : 

1) طراحی تابلو مورد نظر توسط گرافیست مجرب و ماهر

2) چاپ کردن طرح مورد نظر روی متریال فلکسی (به وسیله دستگاه چاپ OutDoor) 

3) ساختن قاب پروفیلی که فلکسی به آن متصل می شود

4) آخرین مرحله نورپردازی می باشد که انواع مختلفی دارد ، یک مدل نصب مهتابی روی ورق های گالوانیزه می باشد که به صورت کشویی در قاب پروفیل نصب می شود و مدل دیگر نصب SMD یا LED در پشت کار می باشد. 


تبلو سازی تابلو نامی


  • تابلو نامی
  • ۰
  • ۰

همان طور که می دانیم اولین چیزی که بعد از دیدن قسمت بیرونی ساختمان نظر مخاطب را به خود جلب می کند ، نما و طرح بیرونی آن ساختمان یا بناست به طوریکه می توان ادعا کرد که نمای بیرونی ساختمان به تنهایی می تواند نقش پررنگی را برای ایجاد تاثیر اولیه قوی در جذب مخاطب داشته باشد.

در نمای بیرونی ساختمان ها می توان از مصالح مختلفی مانند چوب ، آجر ، آلومینیوم ، سرامیک و... استفاده کرد. اگر شما برای اجرای نمای بیرونی ساختمان خودتان از یک گروه حرفه ای (تیم تابلو سازی نامی) کمک بگیرید علاوه بر آنکه می توانید در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید ، می توانید یک انتخاب درست داشته باشید.البته پیشنهاد گروه تابلو سازی نامی به شما انجام و اجرای نمای ساختمان خود با ترموود است.

• حال شاید سوال شما این باشد که ترموود چیست؟

استفاده از چوب در ساختمان سازی ، عمری دیرینه دارد یعنی زمانی را در نظر بگیرید که انسان ها برای ساخت خانه های خود مصالح مختلفی در دسترس نداشتند و مجبور بودند از تنه های درختان برای خود خانه بسازند.

اما بعد از آنکه مصالح جدید برای ساختمان سازی اختراع شد (آلومینیوم ، آجر ، سرامیک و...) بشر فهمید این مصالح دارای طول عمر و ماندگاری طولانی تری نسب به چوب هستند و ترجیح داد از آنها استفاده کند ولی همچنان نمای چوب برایش زیبا تر و دلنشین تر بود ، پس به دنبال راه حلی بود که بتواند به نحوی از چوب در ساختمان هایش استفاده کند پس ترموود را کشف کرد که از آن می توان در نمای همه ساختمان ها و در همه محیط ها (حتی حمام و جاهای که دارای رطوبت بالا هستند ) بدون هیچ مشکلی استفاده کرد.

برای ساختن ترموود ، چوب حرارت داده می شود ، البته باید در زمان دادن این حرارت به چوب ، همه اکسیژن موجود در محیط حذف شود تا چوب نسوزد با این کار دوامش بالا می رود.

اکثر ترموود های موجود که از آنها برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود ، فنلاندی هستند.

ترمووودها را به دو دسته چوب نرم ( کاج ) و چوب سخت ( زبان گنجشک ) تقسیم بندی می کنند و شیار دار و بدون شیار هستند.

اگر ترموود ها با شرایط درست و استاندارد تولید شده باشند دیگر نیاز به رنگ کردن آنها نداریم اما گاهی بعضی از افراد رنگ خاصی مد نظرشان است که می توانیم رنگ مطلوب و دلخواهشان را برایشان ایجاد کنیم.

برای نصب ترموود ها می توان از کلیپس و یا زیر سازی های چوبی استفاده کرد.البته استفاده از روش کلیپس قیمت کار را افزایش می دهد زیرا در این روش ، هیچ پیچی بر روی نما دیده نمی شود ( برخلاف روش زیرسازی) .

 

برای انجام کار ترموود روی نمای بیرونی ساختمان های شما، ابتدا تیم طراحی تابلو نامی با نرم افزار تری دی مکس کار طراحی را آغازمی کند و بعد ازگرفتن تائیدیه های لازم از طرف شما ، کار نصب و اجرا را آغاز می کنیم.

درست که ترموود ها محصولاتی ماندگار ، بادوام و ضد آب هستند اما با همه این تفاسیر ترموود یک ماده طبیعی (چوب) است.برای آنکه بتوانیم عمرش را از آنچه هست طولانی تر کنیم و از رنگ پریدگی های آن جلوگیری کنیم می توانیم از یک لایه رنگ که تقریبا دارای مقدار بسیار پایینی رنگ دانه است استفاده کنیم این لایه رنگ می تواند چوب را از اشعه ماورای بنفش و همچنین رنگ پریدگی های احتمالی دور بدارد.

شرکت تابلو سازی نامی همراه تیم حرفه ای و کار آزموده خود و با سالها سابقه کاری می تواند شما را در زمینه ساخت انواع تابلوهای ذکر شده در سایت و همچنین اجرای نمای ساختمان به کمک ترموود یاری رساند.شما می توانید در صورت نیاز و یا داشتن سوال در این زمینه با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.گروه ما در همه مراحل اجرای پروژه در کنار شما عزیزان خواهد بود.


تابلو سازی تابلو نامی

  • تابلو نامی
  • ۰
  • ۰

لایت باکس ها گروه هایی از تابلو های تبلیغاتی هستند که می توان در موقعیت های مختلف از آنها بهره برد.این باکس ها،توانایی روشن شدن را هم دارا می باشند و می توان آنها را در ابعاد متفاوت تولید کرد و در مکان های مختلف  نصب کرد و از مزایای سودمند آنها استفاده کرد.

لایت باکس های آلومینیومی دسته ای از لایت باکس ها هستند که قالب دور جعبه  لایت باکس از جنس آلومینیوم می باشد و روی کار را با پلکسی ،روکش کرده اند ،که این کار باعث به وجود آمدن استحکام بالاتر آن شده است.

یکی از انواع لایت باکس ها که آنها را به صورت یکطرفه و دو طرفه می توان در شرایط مختلف استفاده کرد،لایت باکس آلومینیومی ایستاده است.که بسیار زیبا هستند و در اندازه کوچک کاربرد بیشتری دارند.

طرح ها و اشکالی که در داخل لایت باکس ایستاده تولید می شوند را به کمک دستگاه لیزر جدا می کنند و در پایان آن را روی پلکسی قرار می دهند،با این عمل کیفیت نهایی محصول بالا می رود.

برای مثال اگر بخواهیم شکل و طرح های قبلی لایت باکس را با طرح های جدید جایگزین کنیم، می توانیم به آسانی پیچ هایی که دور لایت باکس هستند را باز کنیم  و تصویر مورد نظر خود را در آن قرار دهیم.

اگر بخواهیم لایت باکس ها را از نظر سایزشان مقایسه و بررسی کنیم، در می یابیم که ،لایت باکس های ایستاده در مقایسه با انواع دیگرلایت باکس ها ،در ابعاد و اندازه های پایینتری تولید و استفاده می شوند.

انواع لایت باکس ایستاده دیواری

• لولایی

• ثابت

موارد کاربرد لایت باکس های ایستاده

• در کلیه فروشگاه ها

• سالن های انتظارسینما

• قطارهای شهری

• در عکاسی ها  و ...

برتری های استفاده از لایت باکس ها نسبت به دیگر تابلوها

• استفاده ناچیز از برق

• مناسب بودن از نظر اقتصادی

• پایداری و طول عمر بالاتر آن


تابلو سازی تابلو نامی

  • تابلو نامی
  • ۰
  • ۰

 تابلوهای فلکسی همانطور که از اسم آنها مشخص است تابلوهایی هستند که صفحات انعطاف پذیری دارند و امروزه رونق بسیار زیادی داشته است. تابلوهای فلکسی هم از نظر شکل پذیری و هم از نظر ابعاد ، محدودیت کمی را دارا هستند و با داشتن پوشش های ابریشمی و کوتینگ ، در برابر نور خورشید و شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت بسیار بالایی را دارند.

 

 

 ابتدا مدل های تابلو فلکسی به وسیله استیکر و در رنگبندی های متفاوت روی متریال چسبیده می شد. به همین منوال استیکر را به شکل های متفاوت برش می زدند و سپس با مرطوب کردن متریال ، استیکر روی آن می چسبید و به علت مرطوب بودن فلکس ، استیکرها به آسانی روی فلکسی جا به جا می شدند. و در پایان پس از تعیین شدن مکان استیکر ، هوا و رطوبت زیر استیکر را خارج می کردند و استیکر به بهترین حالت ممکن بر روی فلکس چسبیده می شد. به مرور زمان با روی کار آمدن پرینترهای فلکسی ، ساختن تابلو فلکسی توسط استیکر منسوخ شده و تصاویر چاپی جای استیکرها را گرفتند. 

 

 تابلوهای فلکسی کاربردهای بسیار زیادی دارند و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند ، به دلیل اینکه هم نورانی هستند  و هم اینکه رویه آن به آسانی قابل تغییر می باشد. قابل ذکر است تابلوهای فلکسی نیز مانند تابلوهای دیگر سالیانه نیاز به سرویس دارند. یکی از مزیت های تابلو فلکسی مقاوم بودن آن در مقابل گرمای زیاد و نور خورشید می باشد که باعث استفاده از تابلو فلکسی در مناطق مختلف شده است. 

 

 کاربردهای تابلو فلکسی در سر درب مغازه ها و شرکت ها و فروشگاه ها و بعضی از بیلبوردها می باشد. کشورهای چین و کره تولیدکننده متریال فلکسی می باشند. در نوع کره ای فلکسی ها عموما 20 انس و اقسام چینی نیز 18 انس می باشد. همچنین فلکسی نور را از خود عبور می دهد برخلاف بنر که باید حتما به آن نوری تابیده شود. همچنین امروزه برای تامین نور تابلو فلکسی از لامپ های SMD استفاده می شود که پر نور ، کم مصرف و ضد آب بوده و به راحتی نصب می شوند. البته از لامپ مهتابی نیز استفاده می شود اما لامپ SMD کم مصرف تر بوده و مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.


تابلو سازی تابلو نامی

  • تابلو نامی
  • ۰
  • ۰

فلکسی فیس(فلکسی) یکی از انواع تابلو های تبلیغاتی می باشد .این تابلو مقاومت خوبی در برابر کشش زیاد ،نور ، اشعه های مضر خورشید ،آب وهوای نامساعد و ...دارد. همچنین شفافیت فوق العاده ای را می توان در آن مشاهده کرد.

این ویژگی های خاص،دلیل علاقه قشر عظیم مردم در استفاده از این نوع تابلو است.این تابلو ها را می توان نسل جدید تابلو های پلاستیکی قدیمی دانست.البته از نظر سایز و اندازه دارای محدودیت هایی هستند.

این تابلو ها حدودا از سال 1375 پا به بازار ایران گذاشتند.چون در آن زمان از لحاظ نورپردازی برای مردم جدید و نو بودند مورد استقبال قرار گرفتند.

 طریقه ساخت و اجرای آن از طریق چساندن طرح بود.به طوریکه بعد از بریدن شکل مورد نظر ،باید کمی فلکسی را نمدار می کردند  که همان نم،باعث چسبیده شدن شکل به سطح می شد  ،البته در این روش گاهی حباب هایی در کار ایجاد می شد که آن حباب ها را با  کاردک تخلیه می کردند.

به مرور زمان ،روش بالا جای خود را به روش جدید داد.یعنی دیگر از استیکر استفاده نشد به جای آن دستگاه های چاپی وارد شد که می توانستند هر تصویری را با هر اندازه چاپ کنند.

این تابلو ها از لحاظ هزینه بسیار مناسب هستند.و به راحتی می توان تصویر و طرح آنها را تعویض کرد. برای کارایی بیشتر این تابلو ها ،هر چند وقت یکبار،مهتابی ها و وسایل روشنایی آنها باید بررسی شوند.

بر خلاف بنرها ،نور به راحتی از تابلو های فلکسی عبور می کند.البته امروزه برای ساختن این تابلوها هم از روش استیکر و هم از طریق  دستگاه های چاپ استفاده می کنند و سلیقه فرد ،اندازه تابلو و محیط مورد استفاده ،خیلی در زیبایی کار پایانی تاثیر گذار خواهد بود.

در نسل جدید این تابلو ها ،برای نورانی کردنشان از تکنولوژی جدید (SMD) کمک می گیرند چون مهتابی ها ،داری مصرف بالای برق هستند.


تابلو سازی تابلو نامی

  • تابلو نامی
  • ۰
  • ۰

امروزه با توجه به نیاز تولید کننده ها ، فروشنده ها و غیره برای کسب درآمد بیشتر و برند سازی و معرفی شدن برند مورد نظر ، از تابلو های تبلیغاتی استفاده می کنند. در گذشته به دلیل نداشتن تنوع در متریال تابلوهای تبلیغاتی ، مشتریان گزینه های کمی را برای انتخاب تابلوی تبلیغاتی مرتبط با حرفه خود داشتند. اما امروزه با توجه به روی کار آمدن تابلوهای تبلیغاتی جدید مانند چلنیوم و پلکسی گلس وغیره تحول بزرگی در صنعت تابلو سازی به وجود آمد.

یکی از این تابلوها که مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است ، تابلو حروف برجسته چلنیوم می باشد. این نوع تابلو با زیبایی چشمگیری که دارد مورد توجه همگان قرار گرفته است. در ادامه مراحل ساخت تابلو چلنیوم با حروف برجسته آمده است :

در ابتدا ، متن تابلوی مورد نظر که متناسب با حرفه ی مورد نظر است ، توسط گرافیست ماهری به وسیله نرم افزارهای گرافیکی مانند کورل دراو ، اتوکد و یا ایلاستریتور از نظر اندازه و ضخامت و فونت طراحی می شود و سپس طرح ایجاد شده را روی پلکسی گلس یا ورق اکرلیک که شامل رنگ های متفاوت می باشد به وسیله ابزار سی ان سی لیزر می شود. 

پس از برش صورت گرفته توسط لیزر، لبه چلنیوم با دقت بالا دور پلکسی چسبانده می شود. در بعضی از تابلوسازی ها از دستگاه چلنیوم ساز استفاده می کنند که خم کردن و شیار دادن روی لبه چلنیوم به وسیله دستگاه و به صورت کامپیوتری صورت می گیرد اما چون این دستگاه توسط اروپایی ها ساخته شده است برای فونت های لاتین طراحی شده و برای بعضی از فونت های فارسی مناسب نمی باشد بنابراین در تابلوسازی هایی که از این دستگاه استفاده نمی کنند گام های خم کردن و شیار دادن و قوس دادن به وسیله استاد کار مجرب، با دقت بالا انجام می شود. 

پس از آماده شدن لبه چلنیوم و لبه حروف ، آن را روی میز فلزی یا آهنی با آهنرباهای مخصوص، ثابت و به یکدیگر جذب می شوند و به وسیله چسب فوری و اسپری ورق چلنیوم به پلکسی چسبانده می شود. پس از ساخته شدن حروف چلنیوم، به زیرسازی حروف می پردازند. برای انجام این کار ورق PVC به قطر 8 و 10 میلیمتر به کار برده می شود. با توجه به اینکه PVC در برابر نور خورشید، گرما ، سرما و رطوبت مقاومت می کند ، برای زیرسازی یا لایه زیرین حروف چلنیوم استفاده می شود.

 در مرحله بعدی حروف چلنیوم ساخته شده را روی PVC قرار می دهند و دور آن را به وسیله مداد خط کشی می کنند و توسط اره برقی طرح ایجاد شده، برش زده می شود به طوری که در داخل حروف چلنیوم زیر نوار گردگیر به آسانی قرار گرفته شود. سپس برای روشن شدن داخل چلنیوم از SMD و یا LED استفاده می کنند که در فاصله ای مناسب در آن نصب می شود. با توجه به اینکه نور SMD دارای مزیت های بیشتری است غالبا از این نور در ساخت تابلو استفاده می شود.   



تابلو سازی تابلو نامی

  • تابلو نامی
  • ۰
  • ۰

المان ها ، مجموعه ای از نماد ها در کنار هم هستند که در کنار هم ، یک مفهوم و یک پیام مشخص را به بیننده می رساند .

هویت بصری در واقع شناسنامه ای است برای هر طرح و نماد که آن را به صورت ذهنی و یا کاملا واقعی نشان می دهد. این المان های تاثیر گذار شامل اسم برند ، هدف وسخن آرمانی سازمان ، رنگ شناخته شده سازمان و... هستند که وقتی  با یک فکر هدفمند  و در کنار هم قرار بگیرند می توانند لوگو و یا آرم آن سازمان را منحصر به فرد و شناخته شده کنند و به آن هویت و شناسنامه ای تعلق دهند که برای همه قابل تشخیص باشد.

در زیر به مواردی اشاره می کنیم که می تواند به طرح شما اعتبار و هویت ببخشد .

1. مخاطبان لوگو بسیار مهم هستند

در طراحی و ساخت لوگوها نکته ای که بسیار مهم و حائز اهمیت است این است که توجه کنید چه کسانی مخاطب و مشتریان آن سازمان هستند و چه درخواست ها و نیازهایی دارند و باید تحقیق کنید که مخاطبان از لحاظ در آمد ، سن ، تحصیلات ، منطقه جغرافیایی در کدام دسته ها قرار می گیرند ؟ سازمانی که برای آن می خواهید لوگو طراحی کنید ، چه محصول و یا خدمتی را ارائه می دهد ؟ و چه مشکلی را می تواند از دوش مخاطبان خود بردارد و هدف مردم از استفاده از خدمات آن سازمان چه چیزی می تواند باشد ؟

2. سادگی شرط مهمی است

همان طور که قبلا در مورد هویت بصری یک برند توضیح دادیم هدف ما از طراحی لوگوها این نیست که یک سری از اشکال مختلف و پیچیده را در کنار هم بچینیم و تصور کنیم که این پیچیدگی ها باعث خلق یک آرم فوق العاده می شود زیرا همان طور که از لوگوی برندهای معروف در دنیا مشخص است آنها سعی کرده اند یک نماد ساده و قابل فهم را برای سازمان خود انتخاب کنند .


تابلو سازی تابلو نامی

  • تابلو نامی
  • ۰
  • ۰

لایت باکس ها در واقع جعبه هایی نورانی هستند که عکس طراحی شده را داخل جعبه ای از جنس های مختلف همچون چوب ، آلومینیوم ، پلاستیک و... می توانند قرار دهند ، پوستر و عکس هایی که داخل لایت باکس قرار می گیرد را می توان به راحتی تعویض و جایگزین کرد.

نورپردازی تابلو های لایت باکس، را معمولا از پشت تصویر انجام می دهند  و دارای ضخامت های متفاوتی می باشند . لایت باکس ها را می توان به دلیل انعطاف پذیریشان و از لحاظ تنوع در سایز و مواد به کار رفته در آنها ، در همه فروشگاه ها ، رستوران ها ، نمایشگاه ها و ... مشاهده کرد و در سراسر دنیا طرفداران مخصوص به خود را دارند و آنها را می توان یکی از مهمترین وسیله ها برای انتقال پیام و آگهی های تبلیغاتی نام برد.

 لایت باکس ها را در گروه تبلیغات محیطی دسته بندی می کنند در طراحی این تابلوها فقط به سلیقه مشتری نباید توجه شود ! بلکه یک طراح حرفه ای می داند که برای طراحی این لایت با کس ها باید روی نتیجه نهایی کار نیز توجه داشته و با دانش خود بتواند یک طرح متناسب و درست و ایده آل را برای مشتری و با توجه به حرفه و شغل آن ، طرح ریزی کند.

نور در زندگی بشر تاثیرات فوق العاده ای را بر جای گذاشته است. لایت باکس ها در واقع جعبه های نورانی ای هستند که با بازی با نور یک حس زیبایی را به ما می دهند و تصویر مورد نظر را زیبا تر و جذاب تر به ما نشان می دهند.

نورهای مختلفی در زندگی ما زیبایی به وجود آورده اند از جمله نور خورشید ، شمع ، انواع مختلف لامپ ها و... اما تفاوتی بین تاباندن نور به صورت عادی به یک تصویر و نور پردازی هنری وجود دارد. شاید بتوان ادعا که در فضای بیرون و فضاهای باز ، نورهای چراغ برق و... کار نور پردازی تابلوها را در سطح شهر ، به خوبی انجام می دهند اما قضیه برای فضای بسته داخل ساختمان ها بسیار ، متفاوت است .

به همین دلیل طراحان و سازندگان تابلوهای لایت باکس در داخل ساختمان ها ، به فکر ساختن جعبه هایی افتاده اند که با نورپردازی روی عکس و تصاویر داخل جعبه ها بتواند ، مخاطبان فراوان و بسیاری را به سمت کار خود جذب کنند.


تابلو سازی تابلو نامی

  • تابلو نامی